lördag 24 augusti 2013

Chillaxing

Idag har vi mest bara hängt hemma i huset och givetvis i poolen. Badat, läst böcker, spelat spel och sett lite på teve. Programmet på tv3play, tror det heter Brottskod, som handlade om Liam Norberg var riktigt intressant! 


Elliot och Nellie passade på att busa runt med lillasyster i poolen. Lovina gillar verkligen uppmärksamheten hon får av sina syskon!


Jag kommer dock inte riktigt in i den här boken. Man kanske ska vara tjej för att uppskatta den, men jag ska ge den ytterligare några kapitel. 


Som sagt mest hemmahäng idag så då blev det take out. Pannkaka med ananas resp. cocosnöt och choklad samt glass till damerna och varsin Phad Thai till herrarna. Totalt 280 bath vilket är hela 59 kr!


Johanna lyxade dock till det en aning med en latte från fake Starbucks. Riktigt god löd omdömet efter första riktiga kaffet hon fått på ön. 


Vi har fått låna en moppe i väntan på att tuktuken ska bli färdig på service. Väldigt snällt! Men det blir inga turer med barnen innan vi skaffar hjälmar till dem. Egentligen borde man givetvis ha en själv också men man blir liksom avtrubbad när man ser hur thailändarna själva kör omkring. Som mest har vi nog sett sex personer på en liknande moppe, varav flera barn och en nyfödd under ena armen på mamman. Självklart alla utan hjälm...


Jag passade på att testa att åka en sväng när jag drog iväg och körde ett pass på gymmet. Nu innan skolan har börjat så åker jag bara dit när Lovina sover för att mamman inte ska behöva ta hand om alla tre vildarna.

Det lutar nog åt hämtmat ikväll igen. Men vi får se. Jag ligger och skriver det här medan Loo sover vid min sida. När hon vaknar får vi se vad som händer. Vi ska dock försöka hinna se Grown Ups 2 under kvällen, någon som har sett den?


Nä vet ni vad? Jag tar banne mig en siesta jag med, det ser så skönt ut det där!

Hasta la vista, amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar