tisdag 20 augusti 2013

Det är skönt att göra ingenting

Idag känns det som att vi inte har gjort någonting. Och det har varit en riktigt skön dag hittills. Efter den obligatoriska tuppluren med Lovina, där jag idag byttes av utav Johanna när bebisen somnat, åkte jag och Nellie till gymmet. Jag körde ett kortare pass nedan hon snällt satt och spelade Minecraft. 

Efter det åkte vi och tittade på skolan, det kommer att bli bra för barnen där! På torsdag har båda två inskrivningssamtal. 

Sen shoppade vi lite, en ny baddräkt till Nellie, en surfingbräda till Elliot och lite leksaker till Lovina.

När vi kom tillbaka var Lovina mätt och belåten, hon hade ätit bra av vår hemgjorda mat! Så vi drog ner till Lanta Castaway och hängde ett par timmar i deras Beachbar, Mad Bull. Vi käkade en god lunch och sedan testade Nellie och Johanna på varsin thaimassage. Båda somnade under tiden!! :)

Elliot gick till baren bredvid, som är stängd för säsongen, för det var ett par killar där som håll på med poi. Elliot fick givetvis testa själv och nu ska vi köpa sådana så han kan öva själv. 
Nu hade vi ingen kamera med oss så den här googlade jag fram för att ni skulle förstå vad jag menade.

På hemvägen köpte jag lite frukt av en kvinna som alltid har flaket på sin pickup fullt med såna här frukter. 20 bath för ett kilo och goda är de också!

Vi hann även med lite bad i poolen på Sai Naam. 

Nu har jag precis gett Lovina mat och ska låta henne sova en stund innan det är dags att gå ut och äta middag. Vi går se var de andra vill gå, men min röst lägger jag på "No name", restaurangen som inte har fått up någon skylt ännu. :)

Pop Kan Mai!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar