lördag 17 augusti 2013

Lanta Gym

På förmiddagen passade Elliot och jag (pappa) på att ta tuktuken till Lanta Gym's Fitness Centre. Jag körde ett pass medan Elliot satt vid receptionen och spelade på sin IPad. Det var andra passet jag körde sen vi kom till Thailand men det ska bli oftare när barnen börjar skolan. 

Jag hade illusionen av att ha tid med allt här nere, förutom gymträning så skulle jag thaiboxas, ta dykcertifikat, hänga på driving rangen och läsa en herrans massa böcker. Det var ett tag sen jag var pappaledig på riktigt så jag kom helt enkelt inte ihåg hur mycket tid det går åt att bara ta hand om en bebis....

Men samtidigt är en av mina bästa stunder på dagen när jag får krypa ner i dubbelsängen med Lovina och en bra bok då det är dags för en tupplur. 

Det känns i alla fall underbart att inte ha några som helst måsten. Det som inte görs idag, kan vi göra i morgon, eller i övermorgon, eller nästa vecka eller kanske inte alls... :)


Efter gymmet åkte vi vidare till en frukt och grönsaksmarknad för att handla ingredienser för att göra en laddning barnmat till Lovina. Vi tog med oss runt 50 burkar barnmat från Sverige och det räcker förstås ingenstans och de vi har hittat här har i stort sett samma smak alla samt är vegetariska. 


Det finns flera liknande små marknader längs huvudvägen och allt är superbilligt!


För tio ägg, lite potatis, en stor morot, ingefära, kryddor samt en hel fisk betalade vi 107 bath vilket är ca. 23kr. Tyvärr glömde jag att köpa buljong men det hade dem på 7-Eleven. 
Och just det ja, äggen är inte till Lovina utan till pappans dagliga frukostomelett.

Nu är vi precis hemkomna från middagen. Vi har gått förbi en bar med Livemusik, Love Music Bar, varje kväll och tänkte gå dit. Men vi gick upp för "fel" trappa och hamnade i restaurangen på sluttningen ovanför. 


Ägaren berättade att han precis öppnat restaurangen och inte hunnit få upp någon skylt ännu. Vi var de enda gästerna men kommer definitivt att återkomma! Nellies bananpannkaka med choklad och min & Johannas lemonjuice var grymma! 
Och ägaren blev så förtjust i Nellie att han erbjöd henne att komma dit på dagarna för att lära henne thai! 

Nu tar jag Lovina under ena armen och min bok och vällingflaskan i den andra... 
Godnatt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar