söndag 18 augusti 2013

Lazy day

Alla vaknade tidigt idag, eller rättare sagt, barnen vaknade tidigt idag och väckte oss gamla och trötta. Men när man väl har klivit upp och öppnat skjutdörrarna till uteplatsen med poolen, soffgruppen och salan och känner värmen omfamna kroppen så känns det helt okay! :)

Jag (pappan) tog det mindre genomtänkta beslutet att ta en löptur strax innan lunch. Temperaturen var  35 grader och det var vindstilla och inte ett moln på himmelen. Jag sprang inåt ön, upp mot bergen men efter kanske 3 km kände jag att jag borde vända för att orka hela vägen hem. Det var tunga ben i de sista backarna och jag har nog aldrig eftersvettats så mycket i hela mitt liv som jag gjorde efter den iskalla duschen. 

Idag kom våra städerskor och då vi inte ville vara i vägen för dem så har vi hängt ute i vår mysiga sala. 

En Sala är en slags altan med tak där man kan ligga i skuggan och slappa.


Barnen har använt sina Ipads hur mycket som helst så det var verkligen inga dumma födelsedagspresenter. Och Johanna och läser böcker, jag är inne på min tredje den här veckan! Efter Kallentofts respektive  senaste har jag lovat Johanna att ge Grey trilogin ett försök. 
Detta trots att det nog kan betraktas som att jag har läst den passivt redan.... (Ni män med fruar som läst den vet vad jag menar) ;)


Ellis myser i hängmattan och läser om Bert. Hans öronproblem är tyvärr kvar och nu har han ont på båda sidorna. Så vi väntar nog inte på återbesökstiden hos läkaren utan åker dit i morgon om det inte har blivit bättre. 


Och Lovina sover så gott i vagnen! Vi är mycket nöjda med att vi tog med oss vår Bugaboo istället för att köpa en sulky. Dels så sitter hon så bra i den när vi är på restaurang att vi oftast inte behöver någon barnstol när vi matar henne och dels är är suffletten med myggnätet väldigt praktiskt. 
Utsikten från salan över poolen och "landgången" från entrén till ytterdörren

Jag ska väl passa på att bekanta mig med Anastasia Steel och Christian Grey då medan Lovina sover. 

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar