tisdag 13 augusti 2013

Long Beach

Idag gick vi ned till stranden på förmiddagen. Då vi lovade att äta lunch där så fick vi hänga på Lanta Castaway's område och låna deras solstolar, dusch och toalett.
Lovina somnade på vägen dit i barnvagnen så vi vuxna turades om att bada med de två stora. Det gick väldigt stora vågor och det var med skräckblandad förtjusning som båda två hänge med pappa en bit ut.

Stranden var full av både snäckor och krabbor som plockades och lektes med.
Vi åt en god lunch bestående av en cheeseburgare (Nellie), Spaghetti Bolognese (Elliot), Indisk Curry med ris (pappa) och en Spicy Papaya sallad (mamma). Vi tog vatten till då vi bestämt oss för att vardagarna ska vara alkoholfria.

På eftermiddagen badade vi i vår egen pool som nu är rengjord och fräsch.
Det är skönt med pool vid huset. Barnen vill alltid bada och nu behöver det inte bli något projekt av det utan det räcker med att hålla ett öga.

Pappa, Elliot och Nellie tog sedan tuktuken in till Saladan för proviantering. Vi handlade så att vi kan göra frukost i huset medan resten av måltiderna äter vi på restaurang eller beställer take away.

Nu är vi tillbaka från en god middag! Johanna tog en frozen strawberry daiquiri, så vår alkoholfria deal höll i alla fall över lunchen... :)

Men nu är det bara att stänga ner mobilen, lilltrollet på bilden ska nattas av den här bloggande pappan...

Pop kan mai (på återseende)

1. Härligt att få följa med på er resa genom bloggen!
    Tipset för dagen är att ni redan nu börjar blogga från separata inloggningar så att rätt författare anges för respektive inlägg. Kul för läsarna och kul för er nåt år och 1000 inlägg senare, när ni börjar glömma vem som skrivit/tänkt/sagt vad.
    Keep it up, det är en guldgruva att ha!

2. Tack för tipset Martin! Det är fixat nu! Ha det så bra och krama tjejerna från oss! Och hoppas att vi syns här nere!