måndag 16 september 2013

Sushi night!

Vi får väl börja att fylla i vad vi gjorde i går kväll, vilket även förklarar varför vi inte gjorde särskilt mycket idag på förmiddagen. Efter att vi varit på Relax Bay åkte vi hem och tog det lungt innan vi tog en taxi in till Saladan för att äta middag.

En av hamnrestaurangerna visade sig servera sushi vilket är Elliots absoluta favoritmat. Givetvis beslutade vi oss för att äta där och när vi gick in i restaurangen fick vi hela stället för oss själva.

Vi beställde sushi, massaman curry och friterade räkor. Det var supergott och omväxlande att äta lite japanskt.

När vi ätit klart anslöt Lindabell, Tony och deras grabbar för att svinga en bägare och prata lite strunt. De hade dock dåliga nyheter, Elliots lärarinnas son hade precis blivit påkörd av en bil när han var ute och gick. Nu hade det gått relativt bra ändå, men det visar att det gäller att vara på sin vakt ute i trafiken.

När bägarna till slut var svingade tog vi en discotaxi! hem till våra vänner. Barnen såg på film medan vi vuxna surrade och släckte törsten med några kalla...

Det blev en sen kväll, vi var inte isäng förrän efter tolvslaget så det var en trött familj som vaknade i morse.

Tröttheten visade sig tydligt i barnens humör, bland annat kom Nellie lite på kant med sin pappa. Men med en så här fin förlåt-teckning kan man inte annat än att krama om sin söta lilla dotter!

Efter lunch fick vi besök av barnens kompis Robin och då städerskorna gjorde rent huset passade vi på att ta en promenad på stranden. Long Beach kan vara otroligt vacker!

Barnen passade på att svalka sig i vågorna också, för det var verkligen en varm dag!

Efter det har vi varit på thaiboxning, ja alla utom mamman och bebisen. Vi fick varsin tränare då vi var de enda boxarna där i dag, så det blir tuff och jobbig träning.

I skrivande sitter pappan på May's Kitchen och väntar på kvällens hämtmat. Och efter middag måste vi tyvärr åka till doktorn med Elliot då hans öronproblem har kommit tillbaka.